سفارش تبلیغ
صبا ویژن


 

 

در این شب قدر ما را نیز دعا کنید

انا انزلناه فی لیلة القدر

آیا تا به حال شده برای یکسال برنامه ریزی کنید یه چیز دیگری از آب دربیاد؟ آیا تا به حال شده یه خواسته ای داشته باشید اما به در زمانی که انتظارش را داشتید به خواسته تان نرسیده باشید و یا اینکه در زمانی که اصلا انتظارش را نداشته باشید به آن برسید؟!!

آیا برای این یکسالی که در پیش داریم برنامه ای، خواسته ای یا حاجتی ندارید؟!! خب پس توصیه می کنم امشب رو از دست ندهید!! امشب شب سرنوشت است. به احتمال زیاد فکر کنم متوجه قضیه شده باشید و دوباره نیاز نباشد مطالب تکراری بنویسم اما به خاطر اهمیت این مساله تکرارش خالی از لطف نیست!

امشب آخرین شبی است که احتمال شب قدر بودنش هست به طوریکه از لحاظ فضیلت از شبهای بیست و یکم و نوزدهم برتر و بالاتر است. ائمه معصومین(ع) هرگز چنین شبی را از دست نمی دادند. حضرت فاطمه زهرا(س)، بستر خواب را برمی چیدند و حسنین را بیدار نگه می داشتند.

اگر خوب به فرامین و دعاهایی که بر امشب وارد شده نیز نگاهی بیندازید تاحدودی به این مسأله پی خواهید برد که دعاهای بیشتری وارد شده است به خصوص دعای فرج، که توصیه شده زیاد خوانده شود.

بازهم می گویم امشب شب سرنوشت است. شب قدر است. شبی است که ملائکه و روح به اذن خداوند تقدیر و سرنوشت یکساله ما رو بر امام زمان(عج) می آورند و ایشان امضاء می نمایند. پس بیایید امشب از در توبه و انابه وارد شویم و از آنحضرت بخواهیم که اگر برای ما در این یکسال شر یا بدی مقدر شده ، از لطف دعای خود، ما را محروم نکنند و به خوبی و خوشی مقدر نمایند.

شما دوست عزیز از هر قشر و یا عقیده ای باشید، خواه مسلمان باشید یا غیرمسلمان، خواه به روزه و روزه داری پایبند باشید یا نباشید، خواه به این مسأله عقیده داشته باشید یا نداشته باشید. تقدیر یکساله شما رو خواهند نوشت و اگر به آن اهمیت ندهید هرچه است برایتان خواهند برید.

همانطوریکه قبلا گفتم، خوی و منش خداوندی این نیست که به بنده اش فرصت ندهد و خود ببرد و بدوزد بلکه سه شب فرصت داده تا بنده اش بتواند در سرنوشتش سهیم باشد و طبیعتا وقتی خداوند و حجه الله بیشتر آشنایانش را مورد تفقد و توجه قرار خواهند داد. آشنایان چه کسانی هستند؟ کسانی هستند بیشتر در خانه آنها می آیند و دعا و تضرع می کنند و  از بس در خانه خدا و اهل بیت(ع)  رفت و آمد کرده اند که دیگر با آنها آشنا هستند. اما گنهکاران چه کنند؟ آنهایی که یک عمر از یاد خدا و امام زمان(عج) غافل بوده اند چه کنند؟ آنهایی که یک عمر با کردار و اعمال بدشان دل امام زمانشان را خون کرده اند چه کنند؟ باید این بشارت را به آنها بدهم که امشب فقط و فقط مختص این افراد است!! یه فرصتی استثنایی!! خداوند در طول این یکسال فقط یک شب قرار داده است اونهم شبی که از هزار ماه برتر و بالاتر است یعنی شب قدر، تا بنده های گنهکارش در خانه اش بیایند و او را بخوانند و توبه کنند و با معبود آشتی نمایند، با معشوق خود خلوت کنند یا بهتر است بگویم با عاشق خود چون خداوند عاشق بندگانش است به طوریکه با هرقدمی که بنده اش در راه او بر می دارد خداوند ده قدم خودش را به بنده اش نزدیک می کند. خداوند دوست دارد بنده اش فقط او را بخواند انگار که فقط همین یه بنده را دارد.

پس بیایید از خدا و خالق خود عذرخواهی کنیم. از اینکه نتوانستیم اطاعت امرش بکنیم و در حضورش معصیت و نافرمانیش کردیم عذرخواهی کنیم. و از خداوند بخواهیم که این یکسال رو برای ما خوش مقدر نمایند و سعادت ما را رقم بزند و در شبی که امام زمان(عج) قطعا دعا می کنند، از دعای ایشان ما را محروم نکنند و مشمول دعای خیر آنحضرت قرار دهند.

بیایید برای یکدیگر دعا کنیم هرچند که با زبان و دست خود گناه کرده باشیم اما از دست و زبان دیگران که گناهی نداریم و خداوند زودتر به اجابت می رساند.

التماس دعا


نوشته شده در یکشنبه 88/6/22 ساعت 1:12 صبح به قلم من منتظرم ❤ دیدگاه منتظران ( )



      ѕσкσтє7