سفارش تبلیغ
صبا ویژن


یکى از خصوصیات بارز شهید رجائى (ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران) اهمیت ایشان به خواندن نماز در اول وقت بود. او با تمام وجود و خلوص عجیب به این مسئله اهتمام داشت و براى این کار تلاش مىکرد. هیچ وقت دیده نشد که در حساسترین شرایط حتى در

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ هزار و یک نکته درباره نماز، ص292.
2 ـ هزار و یک نکته درباره نماز، ص75.

گرفتارترین جلسات مهم مملکتى از نماز اوّل وقت غافل گردد. او معتقد بود که: مهمترین موضوع و مشکلترین و پیچیدهترین امور وقتى بخاطر نماز و ایستادن در مقابل خدا بکنار گذاشته شود پس از اداى نماز با عنایت و لطف حق هر گرهى داشته باشد به آسانى بازخواهد شد.

بارها در جلسات هیأت دولت که بحث و مذاکره بجاى حساس کشیده مىشد و وقت نماز مىرسید بدون هیچگونه تعارف بحث را ناتمام مىگذاشت. و از جا بلند مىشد فوراً به اقامه نماز و ذکر با خدا مىپرداخت(1).

دستگاه بىسیم الهى

در یکى از بازدیدهاى غیر منتظرهشان به اصفهان که به پادگان نظامى مرکز توپخانه رفته بودند وقتى در سالن پادگان قدرى صبحت کردند پس از آن از مسئولان خواستند که حرفهایشان را بزنند. گویا یکى از معاونان استاندارى در ارتباط با آن استان مسائل و مشکلات مربوط را مطرح مىکند کم کم صبحت ادامه مىیابد تا اذان ظهر. شهید رجائى که مىبیند ممکناست این جلسه به درازا بکشد به آن برادر به این مضمون مىگویند:

اگر همین الان اطلاع داده باشند که من براى کار مهمى لازم است با مرکزى یا جائى ارتباط تلفنى برقرار کنم و این مذاکره تلفنى ممکن است بیست دقیقه وقت بگیرد آیا این حق و اجازه هست؟ که همینجا صبحت

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ خاطرههایى که از شهید رجائى بیاد دارم، ص123.

را نگه داریم. و همه حرفها را پس از تماس تلفنى بزنیم همه با تعجب گفتند بله. آنگاه شهید رجائى اظهار مىدارند که همین الان دستگاه بىسیم الهى خبر از انجام فریضه ظهر و عصر داده و ما خود را موظف مىدانیم که با اقامه نماز ارتباط خود را با خداى خود برقرار نمائیم(1).


نوشته شده در یکشنبه 86/9/4 ساعت 2:50 عصر به قلم من منتظرم ❤ دیدگاه منتظران ( )



      ѕσкσтє7